بیشعوری به چه معناست

۶ تیر, ۱۴۰۰
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بیشعوری به چه معناست مقاله‌ای است که برای امروز خوانندگان کتابفروشی آنلاین جریان کتاب در نظر گرفته‌ایم. این مقاله برگرفته از اثر خاویر کرمنت است که یکی از کتاب‌های مطرح و پرفروش جهانی است. این مقاله، گزیده ای است از کتاب جذاب بیشعوری.

بخوانید تا بدانید بیشعوری به چه معناست

آن گونه که در این نوشتۀ معروف کرمنت می‌خوانیم، بیشعور کسی است که برای انجام کارهای نادرستش توجیهات نادرستی آورده و آن کارها را به روش نادرستی انجام می‌دهد.
اگر بخواهیم بعضی از خصوصیات بیشعورها را فهرست کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مراقبت‌خواهی

بیشعور ها همیشه به‌دنبال افرادی هستند که نوکر دست‌به‌سینه آن‌ها باشند.
فرقی نمی‌کند آن فرد مادرشان باشد یا پدرشان یا مافوق‌شان یا… .

کاملاً مشخص است که بیشعوری به چه معناست!

بیشعورها عقیده دارند تمامی انسان‌های این کره خاکی وظیفه دارند خواسته‌های آن‌ها را برآورده کرده و البته همیشه آن‌ها را تأیید کرده و اشتباهات آن‌ها را به گردن بگیرند.

  • اعتمادبه‌‎نفس بیش از حد

بیشعور ها اعتمادبه‌نفسی باورنکردنی دارند و البته برای تقویت اعتمادبه‌نفس‌شان از نردبان تحقیر و استهزای دیگران استفاده می‌کنند.
آن‌ها باور دارند که هرگز اشتباه نمی‌کنند و خودشان را در هر کاری خبره بدانند.
آن‌ها خودشان را موهبتی الهی برای همگان می‌دانند.

وقتی این مطالب را می‌خوانیم، خیلی راحت می‌توانیم بفهمیم بیشعوری به چه معناست!

  • سوءاستفاده از دیگران

بیشعور ها از دیگران به‌معنای واقعی کلمه سوءاستفاده می‌کنند
و همان‌طور که می‌دانید دست بالای دست بسیار است، تنها بیشعور های بزرگ‌تر می‌توانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند.

  • تهاجم نسبت به همه‌چیز و همه‌کس

بعضی از مواقعی که بیشعوری بیشعورها جلوه می‌کند، تهاجم به دیگران در موقعیت‌هایی مانند زیر است: انتقاد دیگران از آن‌ها، بیدارشدن از خواب صبحگاهی، به‌چالش‌کشیدن اقتدارشان و… .

  • تسلط داشتن بر دیگران

بیشعورها نه‌تنها بر زندگی خودشان تسلط دارند؛ بلکه خواهان تسلط بر زندگی افراد تحت‌سلطه خودشان هم هستند. آن‌ها برای اینکه به هدفشان برسند، از هیچ‌کاری دریغ نمی‌کنند؛ ازجمله:
دستکاری قوانین در جهت بهره‌کشی از دیگران؛
استفاده از تملق و چاپلوسی برای رسیدن به مقامات بالاتر؛
پرکردن دوروبرشان از آدم‌های چاپلوس؛
تغییر قوانین در راستای منافع و سیاست‌های خودشان.

اگر هنوز هم برایتان سؤال است که بدانید بیشعوری به چه معناست، ادامۀ این مقاله را بخوانید!

  • ناتوانی در شادمانی و شوخ‌طبعی

یکی از سخت‌ترین کارهای یک بیشعور شادبودن و شادکردن دیگران با شوخ‌طبعی است. درعوض آن‌ها تبحر ویژه‌ای در پوزخندزدن، ریشخندزدن، خندیدن به بدبختی دیگران؛ شادبودن در هنگام زرنگ‌بازی و… دارند.

بیشعوری، دیگر به چه معناست؟

  • ارعاب و به‌اسارت‌گرفتن دیگران

بیشعور ها به‌اسارت‌گرفتن دیگران را نوعی هنر می‌دانند؛ به‌خصوص اسارت فکری و روانی دیگران. به‌عنوان شاخصی برای سنجش بیشعوری یک فرد می‌توان تعداد برده‌هایی را شمرد که در یک زمان واحد به اسارت گرفته است. بیشعور ها همیشه از دیگران توقع دارند که اسباب آسایش و عیش آن‌ها را فراهم کنند، همیشه آماده هستند تا دیگران را بترسانند، افراد احمق را برده خودشان می‌کنند و… .

  • عشق ورزیدن به خود

بیشعورها تنها وقتی می‌توانند دیگران را دوست داشته باشند که برایشان منافعی داشته باشد.بخشش و گذشت تنها چیزی است که در بساط یک بیشعور پیدا نمی‌شود. آن‌ها تنها عاشق خودشان، موقعیت و ثروت‌شان، مقام و ماشین‌شان، نظرات و تعصباتشان هستند. آن‌ها درعوض عاشق نفرت‌ورزیدن هستند.

  • گوش‌دادن

بیشعورها شنونده‌های خوبی هستند؛ اما از این ویژگی‌شان در راه کشف ضعف‌ها و نقایص دیگران استفاده می‌کنند؛ ازجمله: دوستان، همکاران و دشمنان. آن‌ها از این اطلاعات در زمان مناسب سوءاستفاده می‌کنند. علاوه بر این با تظاهر به گوش‌دادن تحسین دیگران را هم برمی‌انگیزند؛ اما واقعیت این است که در پشت این گوش‌دادن ظاهری هیچ‌چیزی نمی‌شنوند.

  • خشم

بیشعورها مادام‌العمر در حال عصبانیت و از کوره در رفتن هستند؛ زیرا عصبانیت را حربه‌ای قوی برای رویارویی با جهان می‌بینند. بیشعورها در موقعیت‌هایی نظیر زیر عصبانی می‌شوند:

دستورهایشان با دقت و بموقع انجام نشود؛
کسی اشتباه کارش را به گردن او بیندازد (کاری که خود بیشعورها در آن خبره‌اند)؛
کسی در پی گرفتن حق و طلبش از او باشد؛
کسی که با او رابطه دارد، از ابراز علاقه ساختگی‌اش خسته شود؛
کسی در حرفشان چون‌وچرا بیاورد؛
و… .

جمع بندی

امیدواریم با خواندن این مقاله حداقل متوجه شده باشید که بیشعوری به چه معناست. اما اگر هنوز هم به نتیجه نرسیده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم همین الان سفارش آنلاین کتاب بیشعوری را جزو کارهای مهم و فوری همین لحظه‌تان بدانید!

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.