بهترین کتاب ها در مورد مرگ و زندگی پس از مرگ

۱۱ آذر, ۱۴۰۱
10 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

یکی از موضوعاتی که همیشه برای انسان ها یک سوال اساسی بوده مرگ و دنیای بعد از مرگ است. این که بعد از مرگ آیا دوباره زنده میشویم؟! آیا بعد از مرگ در جسم موجودی دیگر به این دنیا برمیگردیم یا بعد از مرگ همه چیز تمام میشود و ما نیست و نابود میشویم !؟ به همین خاطر ما تصمیم بر نوشتن مقاله ای با عنوان بهترین کتاب زندگی پس از مرگ کرده ایم تا کتاب هایی را که به نحوی به این سوالات پاسخ داده اند را معرفی کنیم.

کتاب های ایرانی و خارجی زیادی در مورد تجربه نزدیک به مرگ در این سال ها نوشته شده است تا به نحوی پاسخ گوی سوالات رایج در بین مردم باشد. به همین خاطر ما در وب سایت جریان کتاب تلاش کرده ایم تا بهترین کتاب های زندگی پس از مرگ را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب بین کتاب های بیشمار این حوزه سر در گم نشوید.

 ادیان و مذاهب زیادی از ادامه زندگی بعد از مرگ خبر داده اند، اما بیشتر ادیان در مورد پدیده مرگ و حوادث پس از آن تنها به برخی داستان ها و حکایت های محدود اشاره کرده اند. 

با پیشرفت هایی که در سال های اخیر در رشته پزشکی و فرایند احیای بیماران بوجود آمده روزنه هایی به جهان ناشناخته ی پس از مرگ ایجاد شده است. یکی دیگر از روزنه هایی که برای کشف حقیقت زندگی بعد از مرگ به وجود امده ناشی از کثرت شواهد ارائه شده است تا حدی که بسیاری از دانشمندان نیز به این موضوع جذب شده اند و شروع به تحقیق و پژوهش در این زمینه کرده اند.

کتاب های زندگی پس از مرگ که در آن ها از تجربه نزدیک به مرگ افراد صحبت میشود در خیلی از مواقع بهتر از صد ها مستند و سخنرانی افراد مذهبی میتواند به درک موضوع مرگ و اتفاقات بعد از ان کمک کند. از آن جایی که موضوع مرگ برای خیلی از انسان ها موردی گنگ و نامفهوم و پر از سوال و ایهام است ما سعی کرده ایم بهترین کتاب هایی که به موضوع مرگ و زندگی پس از مرگ اشاره کرده اند را به شما معرفی کنیم.

اولین کتابی که میخواهیم در مقاله بهترین کتاب زندگی پس از مرگ به آن اشاره کنیم کتاب کم حجم و پر فروش سه دقیقه در قیامت است.

کتاب سه دقیقه در قیامت

کتاب سه دقیقه در قیامت اولین کتاب از لیست بهترین کتاب زندگی پس از مرگ است. این کتاب توسط انتشارات ابراهیم هادی در 161 صفحه و با قطع رقعی چاپ و منتشر شده است. در کتاب سه دقیقه در قیامت راوی تجریبات نزدیک به مرگ خود را روایت میکند.

این کتاب شامل خاطرات یکی از مدافعین حرم است که در هنگام عمل جراحی برای مدتی از دنیای خاکی می‌رود و تجربه‌ای نزدیک به مرگ دارد.

 

بهترین کتاب زندگی پس از مرگ

کتاب سه دقیقه در قیامت یکی از بهترین کتاب های زندگی پس از مرگ

کتاب سه دقیقه در قیامت تا به این لحظه در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 900 نفر مطالعه شده و موفق شده تا امتیاز 4.08 از 5 رو از کاربران این سایت دریافت کنه. این کتاب نسبت به سایر کتاب های حوزه زندگی پس از زندگی و زندگی بعد از مرگ معروف تر و پر فروش تر بوده است. این کتاب مذهبی که در مورد حسابرسی اعمال در آخرت است خلاصه تر از کتاب «آن سوی مرگ» است و به ذکر جزئیات کمتری میپردازد.

کتاب سه دقیقه در قیامت نیز مانند سایر کتاب های معروف دارای منتقدان و طرفداران زیادی است. نقد ها و تفسیر های زیادی برای این کتاب نوشته شده که خواندن آن ها خالی از لطف نیست و به فهمیدن و درک بیشتر کتاب هم تا حدودی کمک میکند.

برجسته ترین موردی که در کتاب سه دقیقه در قیامت مورد توجه قرار گرفته این است که باید خیلی بیشتر بر روی رفتار و کردار خود توجه کنیم چرا که تمام اعمال ما با ذکر جزئیات در پرونده ما ثبت شده و در آخرت مورد بررسی قرار میگیرد.

افرادی که کتاب سه دقیقه در قیامت را خوانده اند یا نسبت به آخرت و لطف خدا ناامید شده اند و یا بالعکس این کتاب برای آن ها تشویق‌ کننده بوده و ترس از مرگ را در آن ها کم کرده است. در هر صورت اگر روایت راوی داستان را بپذیریم به بهشت رفتن کاری سخت و دشوار است.

البته تعدادی از خوانندگان کتاب سه دقیقه در قیامت نظر متفاوتی نسیت به این کتاب دارند و آن را کتابی سفارشی و تبلیغاتی و جهت دار و بی رفرنس میدانند.  نظر شما در این مورد چیست !؟ به نظر شما آیا کتاب هایی مانند سه دقیقه در قیامت و سایر کتاب هایی که در مورد مرگ و زندگی بعد از مرگ نوشته شده اند واقعی هستند و یا حاصل توهم افراد ؟! به نظر شما کتاب سه دقیقه در قیامت شایسته انتخاب به عنوان بهترین کتاب زندگی پس از مرگ را دارد؟!

برای خرید کتاب سه دقیقه در قیامت و مطالعه معرفی کامل این کتاب میتوانید از دکمه زیر استفاده کنید. و در نهایت قسمتی از کتاب سه دقیقه در قیامت را با هم میخوانیم.

همینطور که به صفحه اول نگاه می‌کردم و به اعمال خوبم افتخار می‌کردم، یک‌دفعه دیدم، یکی‌یکی اعمال خوبم در حال محو شدن است!
صفحه پر از اعمال خوب بود، اما حالا تبدیل به کاغذ سفید شده بود! با عصبانیت به آقایی که پشت میز بود گفتم: چرا این‌ها محو شد؟ مگه من کار بدی کردم؟
گفت: بله درسته، ولی همان روز غیبت یکی از دوستانت را کردی… اعمال خوب شما به نامه اعمال او منتقل شد…
باعصبانیت گفتم: چرا؟ چرا همه اعمال من ؟
او هم غیر مستقیم اشاره کرد به حدیثی از پیامبر (ص) که می‌فرماید: سرعت نفوذ آتش در خوردن گیاه خشک به پای سرعت اثر غیبت در نابودی حسنات یک بنده نمی‌رسد…

[button size=”medium” style=”primary” text=”خرید کتاب سه دقیقه در قیامت” link=”https://jaryanketab.com/product/three-minutes-on-the-resurrection/”]

کتاب شنود

کتاب شنود دومین کتاب از لیست بهترین کتاب زندگی پس از مرگ است. این کتاب هم مثل کتاب سه دقیقه در قیامت توسط انتشارات ابراهیم هادی در 96 صفحه و با قطع پالتوئی (200*125 میلیمتر) چاپ و منتشر شده است. در کتاب شنود راوی تجریبات نزدیک به مرگ خود را با زبانی جذاب روایت میکند.

کتاب شنود سومین کتاب از مجموعه کتاب های انتشارات ابراهیم هادی با موضوع جذاب زندگی پس از زندگی است. همان طور که در مقاله بهترین کتاب درباره مرگ و زندگی پس از مرگ گفته شد پیش از رمان امنیتی شنود کتاب های “سه دقیقه در قیامت” و سپس “بازگشت” با درون مایه داستانی بازگشت از مرگ توسط انتشارات ابراهیم هادی چاپ و منتشر شده بود.

 

کتاب شنود

کتاب شنود یکی از بهترین کتاب های تجربه نزدیک به مرگ

 

کتاب شنود در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 68 نفر مطالعه شده و موفق شده تا امتیاز 4.1 از 5 رو از کاربران این سایت دریافت کنه. این کتاب نسبت به کتاب سه دقیقه در قیامت منسجم تر نوشته شده است.

 به خاطر این که رمان شنود از زبان یک مامور امنیتی روایت میشود آن را در دسته بندی رمان های امنیتی هم میتوان قرار داد. همان طور که در مقاله بهترین کتاب درباره مرگ و زندگی پس از مرگ گفته شد کتاب شنود در مورد یک مامور امنیتیست که دچار مننژیت شده و ده روز را در حالت شبه کما میگذراند. او در این ده روز تجربه نزدیک به مرگ داره و چند سال بعد این تجربه‌ها رو برای نویسنده تعریف می‌کنه و نویسنده هم اون هارو تبدیل به کتاب میکنه.

کتاب شنود یک رمان کوتاه و تاثیر گزار است. پیشنهاد ما در سایت جریان کتاب این است که این کتاب را حتما تهیه و مطالعه نمایید چرا که این کتاب از آن دسته کتاب هایی است که انسان  را وادار به تفکر در مورد اعمال و رفتار خود میکند.

یپشنهاد دیگر ما در مورد کتاب امنیتی شنود این است که در کنار خواندن این کتاب حتما مستند صوتی شنود را که توسط اقای امینی خواه تهیه شده را گوش دهید تا کتاب را بهتر و بیشتر درک کنید. به نظر شما کتاب شنود شایسته قرار گرفتن در لیست بهترین کتاب زندگی پس از مرگ را دارد؟!

برای خرید کتاب شنود و همچنین دیدن اطلاعات بیشتر و ویدئو معرفی این کتاب روی دکمه زیر کلیک کنید.

و در نهایت قسمتی از کتاب شنود را با هم مطالعه میکنیم.

من می‌دیدم که برخی کارهای الهی‌ام، چقدر در حل مشکلات دنیایی‌ام تأثیر داشت و حسرت می‌خوردم که چرا تمام کارهایم، حتی ساده‌ترین کارهای زندگی روزمره را با نیت الهی انجام نداده‌ام.

 

[button size=”medium” style=”primary” text=”خرید کتاب شنود” link=”https://jaryanketab.com/product/heard/”]

کتاب بازگشت

سومین کتابی که میخواهیم در مقاله بهترین کتاب زندگی پس از مرگ معرفی کنیم کتاب بازگشت است. این کتاب نیر مانند کتاب های سه دقیقه در قیامت و شنود توسط انتشارات ابراهیم هادی در 120 صفحه و با قطع پالتوئی (200*125 میلیمتر) چاپ و منتشر شده است. در کتاب بازگشت راوی تجریبات نزدیک به مرگی را که تجربه کرده است را به شکلی جذاب و خواندنی روایت میکند.

 

خرید کتاب بازگشت

کتاب بازگشت یکی از بهترین کتاب های تجربه نزدیک به مرگ

 

کتاب بازگشت دارای روایت های مختلف است که  این روایت ها تجربیات نزدیک به مرگ افراد مختلف بوده و از زبان افراد متعدد (ایرانی و خارجی) نقل شده است. این روایت ها هر کدام داستان جداگانه ای دارد و پیوستگی و نظمی در داستان های کتاب بازگشت وجود ندارد.

بعضی از روایت هایی که در کتاب بازگشت بیان شده قبلا در جاهای مختلف دیگری نیز گفته شده و تمام روایت های موجود در کتاب بازگشت جدید نیستند اما با این وجود این کتاب از نظر محتوا و جنبه ی تذکری نسبتا خوب بوده و میتواند برای آن هایی  که مسائل دنیا را با دیدگاه دینی تحلیل می‌کنند، سودمند و مفید باشد.

به نظر شما کتاب بازگشت عنوان بهترین کتاب زندگی پس از مرگ را دارد؟!

برای خرید کتاب بازگشت و همچنین دیدن اطلاعات بیشتر و ویدئو معرفی این کتاب روی دکمه زیر کلیک کنید. و در نهایت قسمتی از کتاب بازگشت را با هم میخوانیم.

امام صادق (ع) در مورد حق الناس می‌فرماید: اگر مردم آنقدری که برای نجس و پاکی وسواس دارند، کمی هم به حق الناس اهمیت می‌دادند، مشکلاتشان کم می‌شد. در حالی که اسلام، طهارت و نجاست را آسان گرفته و مردم بر خود سخت می‌گیرند؛ اما به حق‌الناس، بسیار اهمیت داده، ولی مردم آن‌ها را ساده می‌گیرند.

 

[button size=”medium” style=”alert” text=”خرید کتاب بازگشت” link=”https://jaryanketab.com/product/coming-back/”]

 

کتاب آن سوی مرگ

چهارمین کتاب در لیست بهترین کتاب زندگی پس از مرگ کتاب آن سوی مرگ نوشته جمال صادقی است. کتاب آن سوی مرگ توسط نشر معارف در 352 صفحه چاپ و منتشر شده است. در کتاب آن سوی مرگ نویسنده تجریبات نزدیک به مرگی را که سه فرد مختلف تجربه کرده و به کما رفته اند را به شکلی جذاب و خواندنی روایت میکند.

کتاب آن سوی مرگ در شبکه جهانی کتاب (گودریدز) توسط 319 نفر مطالعه شده و حدودا امتیاز 4 از 5 رو گرفته.

 سه نفری که به برزخ رفته و برگشته اند هر کدام جایگاه اجتماعی متفاوتی داشته اند. نفر اول یک دختر دانشجو است، دیگری یک مهندس جوان و نفر سومی که داستان رفتن و برگشتن خود به برزخ را روایت کرده یک استاد دانشگاه است.

 

کتاب آن سوی مرگ

کتاب آن سوی مرگ یکی از بهترین کتاب های تجربه نزدیک به مرگ

 

آقای جمال صادقی نویسنده کتاب آن سوی مرگ پس از مصاحبه با این سه نفر گفته های آن هارا برای چند نفر از علمای دینی ارسال نموده و آن ها نیز تجربیات این سه نفر رو تایید کردند. هر چند محققانی مانند آقای عباس موزون (محقق برنامه زندگی پس از زندگی) معتقد به تحریف این کتاب و نادرست یودن تجربیات این سه نفر هستند.

از نقطه ضعف های کتاب آن سوی مرگ میتوان به ویرایش این کتاب اشاره کرد. ویرایش این کتاب تا حدودی کودکانه است. مثلا به جای کلمه استشمام از می آشامیدم که کلمه ای نا آشناست استفاده شده است. ویراستار در هنگام ویرایش کتاب آن سوی مرگ به جای ویرگول از سه نقطه استفاده کرده که باعث شده به نحوی شلختگی در متن به وجود بیاد.

از دیگر نقاط ضعف این کتاب میتوان به پرداختن زیاد به مسائل کم اهمیت مانند توضیح اضافی در مورد فضای محیط پرداخت.

ما در وب سایت جریان کتاب پیشنهاد میکنیم حتما بعد از خواندن کتاب آن سوی مرگ شرح استاد امینی خواه را هم تهیه و گوش کنند تا ابهامات و سوالات احتمالی ای که در ذهن شما ایجاد میشود پاسخ داده شده و به درک و فهم بهتر کتاب کمک کند.

استاد امینی خواه  کتاب آن سوی مرگ را به صورت کامل خوانده و در لابلای داستان های کتاب نکاتی را بیان میکنند. یعنی با گوش دادن به  سخرانی نسخه صوتی کتاب رو با توضیحات اضافه گوش کردین و چیزی از کتاب رو از دست نمی دین.

همچنین پیشنهاد میکنیم در هنگام خواندن کتاب آن سوی مرگ طبق ترتیب روایت های کتاب جلو برید و ترتیب رو به هم نزنید چرا که در هر روایت به تدریج جزئیات بیشتری بیان میشه و برای پذیرش و فهم و روایت بعد آماده مون می کنه. به نظر شما کتاب آن سوی مرگ شایسته قرار گرفتن در لیست بهترین کتاب زندگی پس از مرگ را دارد؟!

 

برای خرید کتاب آن سوی مرگ و همچنین دیدن اطلاعات بیشتر و ویدئو معرفی این کتاب روی دکمه زیر کلیک کنید.  و در نهایت قسمتی از کتاب آن سوی مرگ نوشته جمال صادقی را با هم میخوانیم.


عمیقا عاشق خدا شده ام .من قبلا خدا را دوست داشتم؛ولی حالا عاشقش هستم .میخواهم به هر طریقی که شده خودم را به او وصول کنم.شما نمی دانید چه قدر به او علاقه دارم.به خاطر اوست اگر نفس می کشم؛اگر برمی خیزم؛اگر حرف می زنم؛اگر سکوت میکنم؛ اگر به کسی کمک می کنم…. امروز، با اطمینان کامل،می دانم که مالک مطلق،خداست.
این یعنی هیچ چیزی در تملک من نیست.خانه ام،گوشواره ام،نان توی سفره ام، همه، مال اوست…

 

[button size=”medium” style=”primary” text=”خرید کتاب آن سوی مرگ” link=”https://jaryanketab.com/product/beyond-death/”]

 

نظر شما در مورد مقاله بهترین کتاب زندگی پس از مرگ چیست !؟ به نظر شما جای چه کتابی در لیست بهترین کتاب زندگی پس از مرگ خالی است !؟

10 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.